Prihatin.

Maryam seorang yang prihatin. Setiap kali aku lenguh-lenguh badan atau gatal-gatal badan dan aku tengah urut dan garu, dia akan datang dekat dan bertanya, 'mana?'.

Aku akan jawab, 'sini' sambil tunjuk tempat tu. Kemudian dia akan tempis tangan aku yang sedang mengurut/menggaru tadi dan tolong urutkan/garukan. Cukup dalam 2-4 kali dia urut/garu, dia berhenti dan cakap, 'dah, dah'. Cara dia cakap tu macam memujuk aku supaya lupakan tentang sakit dan gatal tu. Cara dia cakap tu macam dia dah settlekan kes aku. Tak reti gak aku nak explain tapi ibarat aku ni anak, dia tu mak.

Malam hari tu, aku gatal-gatal mata. So aku tanggal spek dan tenyeh-tenyeh manja mata aku. Dia apa lagi, 'mana?'. Aku jawab, 'sini'. Tak dan aku tunjuk tempat, dia tumbuk-tumbuk mata aku. Dua kali. Slow je tapiiii berasa senak gakk aaaaaa. Maybe dia tak sure macam mana nak tenyeh-tenyeh mata aku guna tangan dia.

Nice try, Maryam.