Pocoyo.

20.05.2015

Malam tadi aku lepak sekejap dalam bilik. Actually nak kemas katil untuk tidur. Baringlah kejap since Maryam sibuk 'buat kerja' kat luar. Even televisyen tu dipasangkan cerita kartun, kalau tengah ralit 'buat kerja' lain, memang tak dilayannya. Menyedari ibunya tiada didepan mata dia, dia pun mencari dan sama sibuk masuk bilik. Tengah dia melompat-lompat di atas katil, terkeluarlah lagu 'Pocoyo' kat TV. Dia sebut Pocoyo sebagai Poyoyo.

'Poyoyo! Abam!', dia kasi tahu aku.

'Abang?!', aku soal dia. Abam a.k.a Abang yang sebenarnya, adalah kawan dia di taska. Sekarang ni dia asyik sebut nama Abam dan Kakak je kat rumah. Both ni adik-beradik kembar. Dulu kawan baik dia Fayyadh. Fayyadh still ada kat taska tapi tak tahu lah kenapa dah tak rapat? Haha, confuse aku. Ok, back to the story.

'Abang?!', aku soal dia.

'Eh eh, babu..., Poyoyo....'

Nak kena niii.