Main baby-baby.

24.05.2015

Semalam kitorang pergi breakfast kat Kedai Nasi Minyak Eda Yasin. Maryam sekarang ni kalau kat kedai makan, dia tak nak duduk dalam baby chair dah. Dia nak berdiri atas kerusi macam kerusi yang kita duduk. Semalam kat kedai tu, ada baby chair comel lah. Tak se simple macam ikea punya. Yang ni ada corak-corak lah. Ayah dia berjaya buatkan dia nak duduk atas tu. 

Sudah habis kitorang makan, Ayah dia pergi bayar. Tugas aku lah dukung dia bawak ke dalam kereta. So, aku cam nak bergurau dengan dia. Aku buat lah dia macam baby. Aku main agah-agah dia. Hulur tangan nak dukung dan aku cakap, 'ala ala tomeyyy. auuuu cak'. Tak disangka-sangka dia pun nak bergurau dengan aku. Dia pura-pura buat macam baby. Dia buat suara manja-manja, merengek-rengek dengan kaki tangan berangkat sana sini. Macam baby excited bila kena agah.

Rupanya, bukan takat situ je drama dia. Dia melarat-larat sampai ke rumah. Dia baring atas riba aku dan cakap, 'jom main baby-baby'. Aku pun agah-agah la dia. Dia pun buat lah aksi baby excited. Lepas tu siap dia pergi amik puting kosong yang aku beli tapi dia tak nak. Dia buat hisap puting tu dan ajak lagi, 'jom main baby-baby'.

Pfftttttttttttttt.